Boje - Belma Bjelić

Jednog dana u nebu prelijepom na livadi je bila predivna duga koja je bila puna boja. Onda je došla i pojavila se boja koja je bila kao značenje nečega i to jeste došla crvena boja i rekla je:

- Ja sam crvena boja! Boja krvi, ljubavi, srca,ruže,jagode,jabuke,pa čak ostalog crvenog voća i cvijeća, a i vatre. Ja sam pravi borac i vladar svoje boje, kao što svi znate ja sam važnija boja svima.

I onda je prekinula razgovor crvene boje, narandžasta i rekla je:
- E pa nemože tako crvena boja, ja sam važnija boja ovdje. Ja sam značenje kao vitamina, ali ja sam boja narandže koja ima puno vitamina C,mrkve, dinja i kao narandžastog različitog cvijeća, jer ja sam boja jedina u ovome svijetu.

I tako je prekinula razgovor isto narandžaste boje, žuta i rekla:
 - Hej vi crvena i narandžasta, nemože tako, jer ja sam važnija boja, da znate. Ja sam boja jagorčevine, jaglaca, maslačka, limuna,mjeseca, zvijezda i Sunca, kao i svjetlosti. Jer ovdje sam najvažniji borac i ja, ja sam jedina i važnija boja svima.

I onda je prekinula razgovor žute boje, i zelena boja i rekla:
- E vidite crvena, narandžasta i žuta boja, vi niste zapamtili svoju lekciju kada se svađate, e pa nemože tako, ja sam ovdje važnija boja. Ja sam zelena boja lišća, grmova, drveća, zemlje, pa čak i trave, kao i brokule, graška, špinata i ostalog zelenog povrća na ovoj zemlji. Da zapamtite, ja sam jedini borac i vladar svoje boje, i zato nema svađe.

I onda je prekinula razgovor zelene boje, kao i opet plava boja i rekla je:
 - Hej, vi crvena, narandžasta, žuta i zelena boja, vi ništa nemate pojma, i vi se želite svađati, kao da tračate jednom drugom, e pa nemože tako. Ja sam ovdje predivna i važnija boja, da znate. Ja sam boja: vode, mira, rijeke, mora, okeana, jezera, neba i suza, kao što svi znate, ja sam važnija boja i nema svađe i tačka.

I onda je prekinula plave boje razgovor, kao i boja indigo i rekla je:
- Hej vi plava, crvena, narandžasta, zelena i žuta, vi nemate ništa pojma, sram vas bilo. Vi se želite svađati ko da ste poludjeli i borite se, e pa nemože tako moje divne boje. Ja sam boja mira, tišine i noći, da znate da sam ja važnija boja. I zato moje divne boje, nema više svađe.

I onda je prekinula indigo boje razgovor, kao i predivna ljubičasta boja i rekla je:

- Hej vi boje moje, indigo, plava, crvena, narandžasta, zelena i žuta, vi se svađate, da li ste vi normalne, nemože tako, ja sam ovdje važnija boja svima. Jer ja sam boja: grožđa, ljubičice, lile, ljubičastog zumbula, borovnice i kupine, jer ja sam vladar svoje boje i zato nema više svađe ni brige.

I onda je prekinula predivne ljubičaste boje razgovor, jedna predivna smaragd boja i rekla je:
- Hej vi moje predivne boje, vi se želite svađati, sram vas bilo. Da li ste vi zapamtili ikada nešto važnije? Nemože tako, jer ja sam važnija boja ovdje. Ja sam boja predivnog kristala koji se zove smaragd kao ja, i zato nema više svađe, i zato nema ni brige, da znate.

I onda je prekinula razgovor smaragd boje, ružičasta boja i rekla je:
- Hej vi dosadne boje svađalice, vi imate ko pravo da se svađate, e pa nemože tako. Ja sam ovdje važnija boja, da znate. Jer ja sam boja: malina, ružičastog različitog cvijeća i tako dalje, zato nema više svađe moje svađalice više!.

I onda su prekinule razgovor ružičaste boje, dvije boje crna i bijela i rekle su:

Crna:
- Hej vi drage dosadne boje, vi ste glupe za takvo svađanje, e pa nemože tako. Ja sam ovdje važnija boja, jer boja sam: noći, mraka, uglja, kamena, jer nema više svađe i dosta prepiranja.
Bijela:
- Hej vi moje drage dosadne boje, vi ne znate da ste sve predivne i jednoj drugoj se svađate, e pa nemože tako. Ja sam ovdje važnija boja sa svojom sestrom crnom, kao ja sam boja: snijega, leda i magle, i zato dosta prepiranja i svađe i brige moje boje.

Ali nažalost, sve boje su se prepale, jer su mislile da će se nešto strašno dogoditi, ali počelo je da pada kiša i da grmi, i onda je oblak sivi sa kapljicama kiše i grmljavinom bio jako ljut kao paprika ljuta i rekao je bojama:
 - Vi! Vi glupe boje! Sram vas bilo, vi se jednoj drugoj svađate, e pa nemože to tako moje predivne boje, zato napravite svi jedan krug duge i oprostite se jednoj drugoj i neće biti vaše svađe i sve će biti u redu.

Onda su sve boje napravile i vrtile se u krug i zato su se oprostile oblaku ( kiši) i rekle su ovako sve boje:

Oprosti te nam oblaku, mi nismo znale da se trebamo svađati, zato više se nećemo svađati, jer mi smo sve predivne i važnije boje svima. I tako su boje sada sretne i sada se više ne svađaju, ali onda je se pojavilo sunce i sada se sve boje ponovo druže zajedno i sada su postale srećne do kraja života.

Kraj.......




Comments

Popular posts from this blog